Japan.

Vad kan jag säga? Jag har nu varigt på min drömresa! Det har vart helt underbart! Airi var världens bästa värd, hon hade planerat allt och det var aldrig en tråkig dag. Och eftersom att vi känner varandra så bra vid det här laget så visste hon precis vad jag ville göra och inte! Hur bra som helst, jag kan inte uttrycka hur absolut AMAZING det var! Så bra var det. Jag kommer definitivt komma tillbaka, snart! Kanske ska sattsa på att lära mig lite mer japanska oxå... hmm.
Any how! I guess ni vill veta vad vi hade för oss....here goes:
Den 10 april 2012,
Landade i Osaka efter 15 timmars flygande, astrött men super exited! På flygplatsen köpte jag bussbiljett till Ibaraki station tog lite över en timme. Jag var jättetrött men exalterad att äntligen vara framme! Väl hemma hos Airi så lade jag bara ifrån mig mina saken, sen var det middag. Vi åt tempura som Airis mamma, Kazuko, hade lagat. Hur gott som helst! Godaste ever! ;D
Jag sov i ett rum med tatamimattor och på en futon, ascoolt, väldigt japanskt! :D:D:D Jag älskade det!
Den 11 april,
Vi tog tåget till Södra Osaka. Där gick vi runt to massa bilder, köpte ny converse... ny rygga (rosa :D) och käkade supergod mat. Helt underbart, även om det spöregnade hela dagen. På kvällen mötte vi upp med en av Airis vänner och gick och fikade och pratade, han kunde liiiite engelska så vi kunde typ förstå varandra. ^^ Sen gick vi och sjöng karaoke tillsammans! Loved it! Efter det var det dax för middag som vi åt på en izakya och jag provade saké, väldigt sött och starkt men gott.
Den 12 april,
Vi tog shinkansen till Kyoto där vi mötte upp en annan av Airis vänner som vi hyrde en bil tillsammans med. Där efter bar det av ut på landet till en ninja by! WOHO!!!! ASCOOLT! Vi fick en guidad tur runt och sen gick vi runt och klättrade, kröp och sprang runt och prövade på allt. Vi testade att kasta shuriken (kast stjärnor), vi klarade oss ganska bra faktist! :D Köpte sovernier och tog massa kort. Dom hade en ninja vending maskin! LOL! Där efter åkte vi till ett tempel, Mi i Shiga. Det var en av de vackraste platser jag har vart på. Alla sakura träden var i full blom och templen och shrines var som på bild! vi spenderade säkert 3 timmar där. Det var väldigt stort med massa olika tempels och shrines förutom det stora, Mi. Och det låg upp i ett berg så vi hade en underbar utsikt långt över Shiga och sjön som låg brevid. :) Innan vi åkte tillbaka till Takasuki (där Airi bor) så åt vi middag på en sushi resturang. Man satt vid ett bord och beställde i en skärm och sen kom det man beställt åkande på ett rullband och man betalade i slutet! Smart! :D
Den 13 april,
Vi tog oss in till Kyoto igen. Men denna gång så gick vi och hyrde kimonos! Jag hade en ljus lila, jättefin och dom gjorde även traditionella frisyrer på oss. :D Sen gick vi till Kiomizu templet som är ett av de mest berömda tempel i Kyoto och Japan. Vi var även till Jishu shrine, jättefint. Till middag så lagade Airis mamma tsukiyaki till oss, mums!
Den 14 april,
Vi åkte till en expo park i Oskaka men en av Airis vänner, Mai, hon pratade ganska bra engelska så vi hade en jättebra dag! :D Vi såg massa blommor, speciellt tulpaner. Spelade ett bollspel och åkte paddelbåt och bara gick runt i solen och njöt. Till lunch testade jag octupusballs, gott. Till middag så åt vi ramen! Yay! Asgott!
Den 15 april,
Denna dagen tog vi shinkansen till Kobe där vi åkte rope way upp ett berg till kobe herb garden. där uppe åt vi mjukglass med honungs smak, godaste glass någonsin! Sen gick vi ner igenom den gigantiska herb garden, stannade för lunch och bilder (förstås^^). Fint väder, fin utsikt vacker trädgård kan det bli bättre! Ja vi fick motion på samma gång. lol! Väl nere så tog vi oss upp på ett annat berg på en vattenfalls walk, Nunobiki. :D Sen gick vi runt i Kobe, såg europeiskt inspirerat område, street magiker ett live band, Stock.Can, ett cover band av Kobokuro (Airis absolut favorit band). Vi åt middag på Arabian Nights, en resturang med typ aladdin tema! Coolt! Sen gick vi ner till hamnen där vi såg ett rosa (bara i japan) stort piratship. Sen gick vi till Chinatown där vi hade efterrätt. Mmm. ^^
Den 16 april,
Osaka slott. Det var jättestort med 3 vallgravar och jättehöga murar! Väldigt imponerande! Till lunch åt vi kushikatsu i Shinsekai på den världsberömda resturangen (den var somn ett hål i väggen, men maten var himelsk!) Daruma. Sen tänkte vi gå till ett zoo men det var stängt så vi promenerade runt i några timmar, vädret var kallt och småregnade. Shoppade lite och hade middag på Lock up! Superläskigt! Det var en resturang med fängelse tema, tex alla drinkarna hette typ bank rån, kidnappning, olaga intrång m.m. :D coolt! Och inte dyrt heller! Yay!
Den 17 apri,l
Vi var till USJ (universal studios Japan)!!!!! Vilket var JÄTTEROLIGT!!! Vi kom när de öppnade och gick när de stängde. ^^ Vi åkte spindelmannen, back to the future, jurassic park, Jaws eller ja allt! Tog massa bilder och såg massa (nästan alla) shower. :D Till middag så åt vi på  mosburger (super god hamburger ställe). Sen såg jag en jump shop där jag shoppade loss....lol. sen starbucks och hem, vi var helt slut! Lååång och underbar dag!
Den 18 april,
Denna dag gjorde vi inte så mkt, Airi var och klippte sig så jag åkte in till Osaka och gick till en megastor elektronik affär, köpte hörlurar. Sen köpte jag picknik och satte mig i parken och solade och spelade lite. På kvällen fick vi middag av Kazuko, hon är en helt fenomenal kock! Yum yum!
Den 19 april,
Var till en Cup noodel factory. Vi gjorde chicken ramen som vi fick dekorera paketet och fick med oss hem tillsammans med ett extra packet. Jättekul! Och gott! Sen fick vi även göra (eller ja bestämma smak och utseende på en cup noodel. Jag gjorde seafood soppa med korv, crabsticks, prawns och leeks. Gott som sjutton var det. :D Sen åkte vi till Takatsuki och sjöng karaoke i typ 5 timmar. Haha helt besatta! Middag var hos Airi, yum!
Den 20 april,
Vi var till Toei Uzumasa egamura, en film studio/museeum/park/ninja/samurai-village som var jättekul, jag tror nog att det var min favorit. Vi såg shower, var till ett horror house, jag gick/sprang först med Airi efter hållandes min jacka och sprang skrikande igenom, hahah det måste ha sett kul ut när vi kom ut skakande och flämtande i typ en halvtimme efter. Hahaha! åt ramen. Sköt pil båge, kastade sten i ett monsters mun kastade shuriken igen och hade en katana fight med en samurai. Haha! Till Middag åt vi Yakiniku, jag testade saltad tunga. ASGOTT! Lyckades (såklart) spilla te över mig....klantigt! ^^
Den 21 april,
Startade med att äta bakverk på ett fransk inspirerat konditori som hade vunnit massa priser på tävligar runt om i världen. Hur gott som helst. :D Sen ett tempel, men i ljuset av alla de underbara tempel som vi redan sett så var det inte så speciellt men vädret var jättebra så det var skönt att få vandra runt lite ändå. :) Efter det så bar det av till Nara där det är rådjur som springer runt lite halv tama mitt inne i stan! Väldigt speciellt. Vi såg the golden budda, Todaiji. Och var upp till ett jättefint tempel, Nikatsudo, men en helt fantastisk utsikt. Middag var hemma, kinesiskt. Som var (som varje gång) jääääättegott!
Den 22 april
Sista dagen! Åkte till Kyoto mötte upp 2 av Airis vänner: So och Natsuko. Var till the golden pavillion, Kinkakuji. Regnade men var väldigt historiskt och intressant. Det var helt täckt med guld! Sen lunch på en gullig liten resturang i närheten. Sen åkte vi till landet där vi åkte på en tåg tur genom bergen, Torokko, the romantic train ride. haha. Underbar utsikt! Sen gjorde vi pikura, typ foto som man kan dekorera själv. Super coolt! :D:D Väldigt Japanskt! Till middag åt vi sabu, sabu. Kött och grönsaker som man doppar i kokande dashi buljong. Yum! Vi åt jäääääättemkt, var all you can eat. hehe.
Den 23 april,
Packade och flög tillbaka till Australien. Neeeeeeeeeej!!!! Ville stanna längre i Japan! Det var en helt underbar resa! Svårt att hitta ord att beskriva hur bra det var!