Mellandagarna!

Yo Alla!
Nu har vi äntligen kommit fram till Perth! Vi på började resan kl 5 igår morrse och kom fram idag kl 9 på morgonen, jag körde HELA (förutom 5 h då jag sov i myggtältet) natten! Men jag ska ta allt ifrån början.
På morgonen den 23 dec åkte jag, Taylor och Paloma till Karijini National Park. det tog 6h. Vi var frame vid kl 13.00, då vandrade vi i bergen och badade i källor, vattenfall och floder. Vi var till Fortescue Falls, Waeno Gorge och Kalimia Lookout samt Oxen Lookout. Bild:



På natten sov vi på en camping i ett myggtält (det ser ut som det låter, typ ett myggnät med ett tunt vattentättgolv) jag hade köpt ett liggunderlag att sova på och en asbillig filt, men det var ganska obekvämt ändå... Men men, på morgonen haikade vi (klättrade) ner till Joffre gorge, helt underbart vackert var det. Vi startade runt 6.30 på morgonen. Efter det haikade (klättrade) vi till Jade gorge som var en av de häftigaste saker jag har gjort, det var helt underbart vackert! Just nu funkar det inte att lägga upp bilder så det får vänta. Men det var magiskt!
Efter det så haikade vi till Fern pool som också va asvacker! Sen gick vi tillbaka till Fortescue falls, för det var underbart att simma där, och badade innan vi åkte till Exmouth. Karijini var helt underbart! Jättebra jul!
Men resan till exmouth tog ca 8 h så det var inte så kul... Men den 25 spenderade vi på stranden (Au firar jul då) med en flaska Champange och snorkling. JAG SÅG EN HAJ!!!!!!!!! Ascoolt, jag blev inte ens rädd, jag simmade efter den ett tag, men den var snabb och det var strömmt. Paloma däremot höll på att dö när jag berättade det, hon vill inte se en haj. Taylor såg 3 st! Men jag och paloma såg en havssköldpadda oxå, inte illa må jag säga! Men jag brände mig som fan på ryggen o baksidan av benen, det gör fortfarande ont som fan! Men men det var värt det! Och jag använde faktist mkt solskydd, men jag ska köpa badshorts o bad tröja (för surfing och snorkling). Efter Exmouth så påbörjade vi den ASLÅNGA resan till Perth. Canarvon är översvämmat så det går inte att åka kustvägen (kolla en karta över western Australia om ni e intresserade), så vi var tvugna att åka tillbaka till Karijini (nästan, Tom Price) för att sen ta the inland road. INTE kul, tog hela dagen igår (vi började kl 5 på morgonen) och vi kom fram idag! Jag e ASTRÖTT! Men det var så härligt att ta en dusch på hostlet. Paloma och jag bor i Fremantle som e en förort till Perth, jättegullig stad. Taylor skulle möta upp med några vänner. Så vi stannar här över nyår och jag ska försöka leta lite jobb på onsdag ska jag börja tänkte jag, ska slappa lite först. :)
Aja det var allt för denna gång, jag laddar upp mer bilder när jag har möjlighet!
TATA! Och GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: mamma

vad häftigt det låter. Hoppas du hittar något kul jobb nu då. Det är kul att du skriver så ofta och lägger in bilder. God fortsättning på dig. kramar mamma

2010-12-29 @ 10:26:57
Postat av: ola mattsson

Låter kul det där fast läskit med hajar.bra att att du ser dig omkring där du är o får uppleva saker,

ha det bra o Gott Nytt År

kram pappa

2010-12-30 @ 06:45:45
Postat av: farmor

Vi här på vreta hälsar ett gott nytt år!

Akta dig för krokodilerna och andra farliga djur/ Farmor

Verkar bra väder hos er. Men här är det massor av snö och långt ifrån sommar och sol.

Ines mår bra, har vuxit lite.

Pom pom (vår katt) fick vi åka med till akuten förra veckan. Han har legat på djursjukhuset hela julen. Pågrund av att han hade brutit benet i en fälla, säger doktorn. Men det är bättre nu :)

Alla hälsar här och hoppas det går bra med jobbet.

ps: mycket champange till nyår!!! :D

2010-12-30 @ 18:42:49
Postat av: mormor

Gott Nytt på dig. Gud va mycket spännande saker du

får upplev. Man blir lite avis. En liten varning!

Ta det lungt i vattnen.!

Nyår firar jag som vanligt med Uppsalagänget.

Julen i Norrtälje blev mycket trevlig. Så nu är alllt ok här.

Kramar

2010-12-31 @ 15:45:03
Postat av: mormor

Jag skriver här men ser jag att det inte kommit in.

Förstår ingenting. Gott Nytt på dig i alla fall.

Avundsjuk blir man när man läser vad du upplever.

Hoppas du får nåt nytt kul kneg. Jag skall fira in

2011 med Uppsalagänget som vanligt.

Kramar /mormor

2010-12-31 @ 15:51:47
Postat av: Morfar

Hej Hjärtat.

Mycket spännande grejer du gör. Något att ta med sig

för resten av livet. Det är så, att när man blir gammal så är det viktigt att kunna minnas häftiga

upplevelser. Skåne verkar ha blivit ett miniAlaska.

Jättedrivor med snö. Nu är et skidor som gäller eller häst. Bil kan man knappast stava till.

Vi på Hallaholm önskar dig ett spännande 2011

med många nya platser och roliga grejer.

Puss och Kram från Morfar och Axel.

Hästarna hälsar också

2011-01-05 @ 14:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0