Day 2

Nu har jag precis fixat mitt Tax file number! Det var mkt lättare än vad jag trodde, och jag kunde göra det på intenet. Asnice!
Igår gick jag omkring flera mil och idag får jag lida av det i form av svullna fötter och blåsor, men det var underbart! På kvällen var jag helt slut men jag lyckades ta mig ut o handla lite käk till 2 kvällar, iform av nudlar och svamp...och sweet chili sås! Mumma. Mer, jag såg mkt av Melbourne och speciellt hamnen och St kilda (strand området) där såg jag även Blue Bottles (Starka brännmaneter) uppspolade på stranden, ascoolt! Och jag e ganska säkert på att jag trampade på en, det kändes som det...Men det gjorde inte ont :) Men dom var jättestora! Jag tog bilder:
Hela stranden var full av dom, och en massa snäckskal. Jättehärligt var det:D
Här e båten "Spirit of Tasmania" som går dagligen till tasmanien, och som jag kommer åka med när jag ska bort dit! Men nu först har jag bokat in mig för en vecka till på hostlet som jag nu bor på, det är ganska centralt och har trevlig och hjälpsam personal, de hjälpte mig bla med att fixa ett tax file nr. :)
Men nu ska jag inte sitta här och dega, jag ska ut och uträtta lite ärenden och ha KUL!
Tata!
P.S
Om jag inte får kommentarer så kommer jag sluta skriva, för jag skriver inte bara för min skull isf kan jag skriva på papper!
D.S

Kommentarer
Postat av: Amelie

Va härligt du verkar ha det :) Har du börjat lära känna några än? Är ni många som delar rum på hostlet?

Kram :)

2010-11-12 @ 07:00:54
Postat av: Anna

Vi som följer din blogg läser den hela tiden, kanske dock inte kommenterar den hela tiden! Alltså: FORTSÄTT skriv och håll oss uppdaterade, du lever ett liv som många av oss bara kan drömma om. Fortsätt att ta hand om dig och njut av varje dag! KRAM

2010-11-12 @ 08:46:22
Postat av: maria

tycker du e tuff som dragit iväg själv!jag vill se ormbilder sen!..kram från mig o mio

2010-11-12 @ 09:28:02
Postat av: ola mattsson

serut som en gammal ålandfärja den där Tasmanien båten,

2010-11-12 @ 11:18:19
Postat av: izzy

Det verkar vara helt underbart!! Vill också åka till värmen och solen!! Verkar asnice jue!! Jättekul att du skriver så man vet vad du sysslar med^^ Take care and have fun!!!

2010-11-12 @ 13:00:38
Postat av: Jossan

2010-11-12 @ 18:35:40
Postat av: Jossan

Ta me ett snäckskal hem till mig :) vet hur det känns att ha svullna fötter :/ Ha det bra lev sunt och akta dig för dem farliga djuren!

<3

2010-11-12 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0