Framme!

Tja!
Nu, ÄNTLIGEN, är jag framme i Melbourne! Jag kom ca kl 19.20 onsdag den 10 november och kom till hostlet vid 21.30. Det var så skönt att bara ta en dusch och sen hoppa rätt i säng! Ifrån City tog jag metron till hostlet, och den liknade metron i Washington ganska mkt faktiskt och jag tyckte även att den lilla biten jag gick ifrån stationen till hostlet var ganska likt New York City. Ganska kul faktiskt! Nu i morse när jag vaknade var jag astrött, för i Sverige e klockan nu halv ett på natten... Men håller jag mig bara vaken nu så kommer kanske jet laggen lägga sig tills i morgon, hoppas jag ivf.
Jag har hittills sett ett djur, och det var i sägnen (eller den kom ifrån golvet jag råkade lyfta upp det när jag tog upp skorna) det var en liten skalbagge, och jag flippade bara iväg den.
Nu på morgonen betalade jag resten av pengarna för mitt boende på hostlet, och fick the grand tour(!), den varade i ca 5 min, men jag hittar nu till baren och köket ;) Där efter käkade jag lite frukost och drog sen ut, och gick omkring och sightsingade (irrade) i en timme jag såg bla en skola och stora fina hus med massor av växter och barn med coola skoluniformer! Jag älskar skoluniformer jag önska att vi hade det när jag gick i skolan oxå!
Nu har jag irrat klart och har hittat vägen till stranden och bestämde mig för att ta en kaffe på vägen och hamnade på det mest fancy fik du kan tänka dig, men de hade WiFi så det fick bli det ändå:) Men nu ska jag dricka ur mitt kaffe och sen ska jag dra till standen och doppa fötterna i det stora blå! Haha de ni!
Nu ska jag dra vidare, ska inte slösa dagen på ett kafe på internet!
TATA!
(Jag laddade ivf upp de 2 bilder som jag har tagit (hittills)!)

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det låter som du fått en jättebra start Johanna! Blir avis på att kunna gå ner till havet och "doppa fötterna". Kram!/Gunnel

2010-11-12 @ 00:37:32
Postat av: mormor

Du är en riktig tuffing.

Kul att du kommit fram och att all funkar bra

för dig.



Du är en riktig tuffing! Och bra klarar du dig.

Lite ovanligit att börja i Melbourne.

Själv är jag på väg till Svedala.

Vi hörs! Kram



2010-11-12 @ 15:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0