Oh, happy day!

Art museum!

 

Idag var jag på en Christmas Parade tillsammans med Percival, som jag träffade på banken igår, han hjälpte mig att öppna mitt bankkonto och vi snackade ett bra tag så innan jag skulle gå så bjöd han mig på X-mas Parade, som var idag lördag. Det var jättecoolt att se en riktig parad! Det var första gången för mig, so, I’m impressed. Men jag ska väl ta det hela ifrån början:

Det började med att på morgonen när jag gick upp för att dra iväg till Flinders St, så var det kallt plus det ösregnade… dum som jag var då tog jag bara på mig shorts och t-shirt och eftersom jag inte hittade min långärmade kofta så tog jag min sarong runt halsen, istället för koftan. Inte smart. Men till mitt försvar så måste jag säga att jag inte hade känt att det var så kallt som det faktiskt var ute, jag hade inte hunnit känt efter. OCH jag hade lagt ut kläderna kvällen innan, eftersom att jag skulle upp tidigt och jag ville inte väcka de andra i mitt dorm (I’m so nice!). Men det fick jag äta upp sen!

När jag väl kom iväg så kom jag på att jag skulle inhandla ett Au sim-kort, så jag stannade till på vägen till metron och köpte ett, men det skulle inte gå att aktivera utan internet eller en telefon (som funkar) så jag kunde inte ringa än.

Efter att jag hade hoppat på metron så upptäckte jag att jag var sen, vi skulle ses vid 9 och kl var kvart över. Grejen var den att jag hade hans nr men ingenstans att ringa ifrån, och han hade förstås inte mitt heller (jag hade ju inget då) så det sög ju. Men jag kom fram och väntade i ca 20 min, ingen Percival… så jag antog att han antingen redan hade varigt där eller så struntade han i det pga regnet. Så jag gick och köpte ett paraply (det ösregnade och jag stod i t-shirt och shorts), och bestämde mig för att gå till paraden själv. Men när jag precis skulle gå över vägen så stod han precis framför mig, han hade tydligen kommit just efter att jag hade gått och väntat på mig men sen tänkt precis som jag och gått själv. Men ivf så gick vi tillsammans after all. J Det var jättetrevligt och vi ska hitta på ngt snart igen. Men jag kan säga att jag frös arselet av mig! Plus att det regnade, men det gjorde inte så mkt man kan väl inte ha fint väder varje dag!

 

Efter paraden var slut så skulle jag och Sabine (en Swiss girl I met) åka på utställningen ”Amazing bodies” tillsammans, så vi skildes åt vid Flinder St eftersom att han redan hade sett utställningen. Sabine och jag tog ett tram (spårvagn typ), men eftersom att de höll på med vägarbeten så var vi tvungna att byta halvvägs mot en buss… kallt och blött var det! Men när vi väl kom fram så var det ascoolt. Det var kroppar (riktiga kroppar) som var avskalade på skinn och utställda för att visa innandömet så att säga, man fick inte ta bilder men jag tog en med min mobil kamera i smyg, hehe.

Sen gick vi till det stora shopping mallet och drack kaffe och kollade runt lite, jag köpte nya thongs (eller flipp flopp som vi kallar det), nagellack borttagning och en tunn längärmad kofta. Bara grejor jag behövde, här ska inte slösas med pengarna!

 

När vi var klara med våra inköp så var klockan redan 18.00 så vi tog bussen (the tram gick fortfarande inte…) tillbaka till Southern Cross där vi böt till metron, vi var inte tillbaka fören kl 19.00 eftersom att Sabine var tvungen att handla lite först. Nu har vi käkat och jag duschade och målade naglarna och klockan är nu 22.00 och jag är helt slut! Men eftersom jag inte har internet så är planen att jag ska sitta på Café större delen av dagen i morgon (för det ska regna då med, suuucks!) och då kan jag blogga och beta av lite aftonbladet och så. J Men nu ska jag nog gå och lägga mig.

Idag, söndag så sov jag riktigt länge (till nio ca) och efter frukosten så åkte jag och Sabine till St Kilda och handlade lite på marknaden, vi köpte en varsin ring (hon betalade för det vart billigare om man köpte 2) och strosade runt länge. Till lunch käkade vi sushi (sushi e as billigt här), där efter handlade jag lite, så nu har jag till nästan alla dagar då jag inte äter sushi (dom har great califonia rolls ;)) hehe. Nu sitter jag i Buddas Belly och dricker kaffe och äter lite tapas, niiiice! Men nu ska jag lyssna lite på spotify (jag har köpt adapter nu så jag kan ladda alla mina pryttlar! jätteskönt) sååå:

Tata!

 

The Yarra river

melborne

Dom har tillochmed droskor!

Percival, medans vi väntar på paraden :D

Dom åkte runt i små golf bilar och fixade innan det började, as gulligt!

St Kilda market

Hope u guys enjoy the pictures!


Kommentarer
Postat av: ola mattsson

har dom börjat med jul tomtar redan???

2010-11-15 @ 06:59:14
Postat av: Anna

Hur många delar du rum med? Bor Sabine där oxå? Är imponerad över hur fort du lär känna nya människor!!

2010-11-15 @ 07:49:51
Postat av: Amelie

Nice...du verkar ju trivas rejält bra där borta :) Men jäkla vilken äcklig bild från utställningen...är lite för känslig av mig för att våga gå på nått sånt... Ha det! Kram

2010-11-15 @ 08:48:55
Postat av: Annika

Hej

verkar som om du trivs väldigt bra redan, fina bilder om en del lite läskiga.Ska bli kul att följa dig på .Pratade just med ,hon hälsar till ,jag får läsa högt för henne om dig via telefon. Ha det nu bra kram faster o farmor

2010-11-15 @ 19:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0