Gettin' closer and closer...

Nu sitter jag i bilen på väg hem ifrån morfar och skåne (snyft), Izzy, morfar och jag hade en underbar tid tillsammans men det smärtar mig att jag inte kommer komma tillbaka på jäääätteläääänge. Men nu känns det som att Australien resan börjar närma sig med stormsteg, nu är det bara jobba kvar i en månad. Det kommer bli tuft, för jag ska jobba varje dag nästan, men jag behöver pengarna så det gör inget. =)

Just nu sitter jag och kollar på ryggsäckar att ev köpa till resan, det är jättesvårt att bestämma sig. Om det är någon som har nå tips på en bra rygga (som inte är för dyr) så tar jag gärna emot tips!
Jag har även funderat på vad jag vill hitta på när jag kommer ner till Melbourne, det första 3 dagarna har jag klart för mig redan, då ska jag vila upp mig lite och bara strosa runt i närområdet. Men efter det så är det mer fussy så att säga. Hitta jobb och kanske festa, va kulturell kolla in museer och så, eller sola men det stora kommer att vara att hitta jobb men det känns som att det kommer vara trist att bara söka jobb direkt, så jhag får se hur jag gör.... Måste ju inte bestämma mig nu (vilket enligt mig är det bästa, valfriheten och att själv kunna bestämma ALLT).
I morse ringde min nuvarande chef och bad mig jobba i morgon 7-16, vilket jag självklart tackade ja till. Jag måste ju ha pengarna! Men the ting is att jag har tandläkaren i morgon kl 11, så jag ska sitta och köra till jobbet på morgonen därifrån till tandläkaren och sen tillbaka till jobbet... jobbigt men jag får ju pengar ;) and thats always good! Det betyder att min månad fylld med bara jobb har börjat! That feels good in a way, cus my journey have in away started, but hard in another cus its gonna be HARD work and I will not have enough time to say bye to everyone! Men men inget gott är enbart gott (as negativt uttryck, but thats me).
Men jag ska försöka öbertyga Izzy att komma upp en gång innan jag åker, om hon inte hinner dra till USA igen... Thats very possible! Och så ska jag försöka hänga hos Björn och Linnéa så mkt jag kan.
Men nu sitter Izzy och jag och skriver varsin Bucket List!
Här är en del av min bucket list, enjoy:
Johannas Bucket List!
1. Åka till Japan
2. Dricka Absint
3. Åka tillbaka till Hawai'i
4. Driva ett kafé
5. Dyka
6. Hoppa bungyjump
7. Lära mig surfa
8. Besöka så många städer i Europa som möjligt
9. Kunna springa en mil utan större problem
10. Backpacka i Kina
11. Hoppa 1.30
12. Gå på gym
13. Äga en Corvette
14. Ha sten koll på min kropp
15. Kunna gå i riktigt högklackade skor
16. Join the 10 000 mile club
17. Resa i Chile och Peru
18. Ta BE körkort
19. Bo på Österlen
20. Galoppera i full galopp på en öde strand
21. Se en haj i det fria
22. Klappa en ko
23. Bo i Italien eller Grekland


Johannas Bucket List!
1. Åka till Japan
2. Dricka Absint
3. Åka tillbaka till Hawai'i
4. Driva ett kafé
5. Dyka
6. Hoppa bungyjump
7. Lära mig surfa
8. Besöka så många städer i Europa som möjligt
9. Kunna springa en mil utan större problem
10. Backpacka i Kina
11. Hoppa 1.30
12. Gå på gym
13. Äga en Corvette
14. Ha sten koll på min kropp
15. Kunna gå i riktigt högklackade skor
16. Join the 10 000 mile club
17. Resa i Chile och Peru
18. Ta BE körkort
19. Bo på Österlen
20. Galoppera i full galopp på en öde strand
21. Se en haj i det fria
22. Klappa en ko
23. Bo i Italien eller Grekland
Det var allt for now, TATA!

Kommentarer
Postat av: zandra

du vet väl att det bara gills att vara med i 10000 meters klubben om man gör det med en kapten eller flygvärdinna/värd ;)

2010-09-19 @ 16:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0