Sparris packning!

Yo!
Idag är det Jossis b-day! Woho and congrats to her! Vi snackade medans hon och Jullan skulle rida. Oh vad jag saknar Baby!
Anyhow!
Det mest spännande som hände idag förutom att jag snackade med mina systrar, var att jag passerade ett fyllo på väg in till stan som stod och spydde på trottoaren utanför biblioteket... vidrigt. Och att jag inte jobbade idag.
Appropå det så har jag ÄNTLIGEN fått ett fabriksjobb! Jag packar och rensar sparris. Inte det mest spännande men det är bra betalt! Så det är som de säger här: All good Mate! LOL. Jag tjänar ca $ 17 i timmen efter skatt! Jättebra! Efter en och en halv dag så hade jag tjänat ihop hyra OCH mat pengar! Super! hehe. Men nu i början så kommer det vara tunt med jobb för säsongen är inte riktigt igång än... Och jag måste stanna i en extra månad. Men det spelar ingen roll för mig för jag måste ändå bara hitta ett jobb och tjäna pengar efter mildura. Och om jag kan tjäna pengar medans jag är här så är det bara bra. För då kan jag ta lite semester efter detta helvete! Och jag har lite pengar så jag kanske kan skaffa ett jobb i Melb och träffa Björn mkt mer än vad jag hade hoppas på innan! Då kommer jag inte behöva dra till WA igen, det har jag ingen lust med. Kommer va skit varmt, eftersom att det då kommer va sommar. Igen. Och jag vill se östkusten och Tassie! NUUUUU!

Jag & jossan snackade lite om att ses i Thailand och gå på Full moon party tillsammans! Det skulle va skit nice! Och jag vill verklligen se asien nu, det kommer bli skönt att allt inte e så jäkla dyrt!
Annars är det inte så mkt nyheter, som jag har sagt så är det ganska händelselöst här just nu.
Men TATA!
Detta är den redback spider som vi hittade i huset. Eller jag satt på golvet och såg katten leka med den 20 cm ifrån mig! Det är en av AUs mest giftiga spindlar! Efter att vi hade observerat den i alldeles för lång tid så mördade jag den! USCH så jävla äckligt! Men men thats life here! hehe
Jag badade katterna för de hade loppor. Äckligt värre, har gjort det 2 gånger men det behövs åtminstonde en gång till. Det ser ut som att jag har slagits med en tiger.... Haha.
Hoppas bilderna är till belåtelse!
Toodels!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Fy f*n vilken äcklig spindel... tycker det räcker med dom vi har i sverige och dom är inte ens giftiga...blä...



Hoppas att allt är bra med dig och att du trivs bra :)

Kram

2011-08-16 @ 11:13:02
Postat av: Morfar

Hej Hjärtat.

Tag med några av de häftiga spindlarna till Hallaholm.

Tror att de skulle trivas där bland alla andra spindlar.

Vi hörs.

Puss och Kram

2011-08-20 @ 20:01:39
Postat av: Anonym

Tänk vad modig du har blivit! Kul att du tjänar hyfsat med pengar igen, och att alllt är bra med dig.

Du får uppleva många trevliga och otrevliga saker.

Men bada katter är Marcus specialitet.

Ta vara på dig och låt oss höra dig snart igen.

mormor

2011-08-23 @ 14:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0