Jobb igen!

Tja alla!
Nu blir det lite fart på bloggen igen!
Igår var det Austraila Day, så jag och några tyskar var ute och firade! Vi var vid the Swan river och tittade på fyverkerierna, som var helt amazing! De varade i ca 40 min och var jättefint! Innan det var vi på strande och firade. Det var nå world record attemt, jag fattade inte ifall de slog rekordet. Det innefattade massa badmadrasser i form av en flippflopp sko...och att alla låg ute i havet.... det var asmkt folk! När alla skulle upp ur vattnet så var det nästan läskigt! Hur mkt folk som helst! Men det var ashärligt att bada! :)
Idag så var jag på arbetsförmedlingen och fick ett jobb!!!!!!! Det är på en country pub, vilket innebär att jag kommer jobba bakom baren, laga mat, bädda, städa, servera m.m, lite av varje med andra ord. Men det blir nog bra:) Jag ska prov jobba i en vecka först så får vi se hur det blir sen. Men jag ska fanemig jobba my ass of! Haha, as peppad! Om ngn har nå tipps till mig angående servering, eller bar work feel free to tell me! It would be much appreciated. :P
Så jag drar i morgon med bussen till stället som ligger sydöst om Perth, ska bli jätteskönt att tjäna lite pengar igen. Men jag var inne på min bank idag och såg att jag hade mkt mer pengar än vad jag trodde! YAY!!!! Im not fucked yet! HAHA! Så det var en stor lättnad! Så nu gäller det bara att tjäna en massa pengar tills Linnéa kommer så vi kan göra AU osäkert! Lol! Linnéa: Du måste lära dig vad "goon" är! Haha, försök ta reda på det själv! Det är ngt som alla dricker litervis av här. Och drick öl, här äger ölen. VB är bäst, speciellt med fish and chips! Lol!
Mamma + Pappa: Jag har betalat telenor internetet så ni e skyldiga mig 199 kr, så ni vet!
Det var nog allt for now, jag updaterar mer om ett par dagar när jag har jobbat lite. Då kan jag berätta mer om jobbet. By the way så är det ASvarmt nu, typ 36 grader! Bläää! LOL! I love it!
Kings Park, Perth
Kings park
Utsikten ifrån Kings Park
Jag och en kängru staty...
Nyårsuppladdning, lol
Rottnest Island, Paradise!
Paradise, många båtägare håller (som ni kan se) med...
Me, in paradise
Jag och en Quokka, typ blandning mellan kängru och råtta...de finns typ bara på Rottnest Island.
Så där ja, nu har ni fått lite bilder oxå! Im soooo good! Lol.
Aja, TATA for now!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Härligt att du fått jobb, Grattis!! Ang servering...var bara glad och trevlig så löser sig det mesta ;) Hoppas jobbet blir kul!! Ta det lugnt i värmen.

2011-01-27 @ 10:41:00
Postat av: Mamma

Det var kul att du fått jobb. Vi undrar här hur det går med ditt nyttiga liv som du skulle börja med därnere. Det verkar vara mycket festande.

Vi för över pengar till dig snarast.

Många kramar mamma

2011-01-27 @ 17:34:40
Postat av: ola mattsson

Det låter som ett dröm jobb kan man få ut lönen i öl tro???Skämt o sido bra att du fått ett jobb hoppas att det varar längre än det förra

kram Pappa

2011-01-27 @ 21:07:18
Postat av: Izzy

OMG Johanna!!!! Vilka fina bilder. Vad snygg du är;)Love the statue with you and the kangaroo!!! grattis grattis grattis till jobbet,love the job;)

Tips:Gästen i fokus,le,va trevlig och det är tugnt o slitigt,träna armarna och ryggen;) Men det är askul;)

2011-01-30 @ 21:56:53
URL: http://izzygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0