Tjingeling!

Yo!
Jag har jobbat i helgen. MEN jag slutade, det var bara ett job i 3 veckor..... vilket är aldeles för kort och om jag ska ha tid att hitta ett annat jobb så skulle det förminska mina chanser rejält. För de flesta arbetsgivare vill ha folk för åtminstonde 2 månader, och om Linnea ska komma så kommer det inte funka om jag inte hittar ett jobb pronto! Och det var ett väldigt läskigt jobb, hästarna var värda flera hundratusen! Om man skulle göra ngt fel vid inlärningen eller om de skulle skada sig så skulle det innebära att att värdet skulle sjunka väldigt mkt... scary! Men det var askul att se fullblod (även om de bara var 2 år) och få testa på att jobba som hästskötare på ett sånt ställe! Men det är  inget jag kommer att prova på igen. Hehe, men all respekt till alla professionella hästskötare out there!
Men nu nu e jag tillbaka i Perth med 300 dollar+ i fickan (fick ju betalt för det jag gjorde ivf ;)) och har anmält mig till flera andra arbetsförmedlingar för backpackers. Men de har inte öppet på helgen så ska dit i morrn och snacka med dom. Men jobb finns det alltid, no worries!
Jag håller på att bil as förkyld! Har fått blåsor i bak på tungan och halsen är uppsvullen så det nästan är svårt att andas. Mkt illa! Menmen det blir nog bra!
Nu ska jag ut och kolla in biblioteket! I lööve bibliotek! Hehe!
Så TATA!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Hejsan! Hoppas du hittar ett bättre och längre jobb snart:) Krya på dig!!

2011-01-16 @ 11:21:41
Postat av: Izzy

Ta bilder med=) Vill gärna se bilder på hästarna om du tog några! Å lycka till med jobbsökandet!

2011-01-16 @ 23:36:52
URL: http://izzygirl.blogg.se/
Postat av: Morfar

Hej Hjärtat.

Fullblod. Jo ja tackar. De flesta helgalna. Kommer du ihåg Skotten.

Vad betalar de däröver?

10 dollar timmen? Eller mer?

Finns de någon arbetsmarknad för en 69 årig gubbe.



Puss och Kram

Morfar

2011-01-18 @ 13:57:51
Postat av: Annika

Lycka till med jobb söket men ta det varligt med din förkylning att ha ont i halsen är inget vidare.

Må väl kram faster

2011-01-18 @ 15:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0