Ett år till!

Halloj alla!
Nu var det suuuuuperlängesen jag uppdaterade... Illa men det finns inte så mkt att skriva om (som jag ORKAR skriva om...) men nu ska ni få veta!
Jag har mest jobbat, men för nån vecka sen så var det country music festival här i Mildura och jag och Airi var runt och lyssnade lite här och där. De varade i 10 dagar, vilket jag tycker är aslänge. Men det är tydligen väldigt populärt, mest för gamlingar men ändå. :) Vi fick även ett favvo band som heter Carter and Carter, som består av ett gift par. Dom hade bra sånger och var lite mer popiga än de asgamla gubbarna som uppträde mest... Haha.
Annars gav jag mig på att baka bullar. Det var plättlätt och blev en stor hit i huset!
Airi och jag har även varigt till Wenthworth och vart på museum (det är en jääätteliten stad i NSW 3,5 mil bort). Det var ett av de äldsta fängelsena här i kring, och det var väldigt bra bevarat. Men väldigt deppigt där, till råga på allt så regnade det när vi var där.... Men mkt intressant var det, kul med ett avbrott från vardagen.
Men för att komma till saken! Jag har nu sökt och fått mitt andra års VISA! Vilket betyder att jag kanske kommer tillbaka till sverige om 1,5-2 år. Jag vet inte, men det är ivf helt klart att jag ska stanna här i ett år till! :D Jättebra! Det var väldigt stressigt innan jag fick det, usch! Jag ansökte på torsdagskvällen så jag viste att jag inte skulle får svar förren tidigast på måndagen (vilket jag oxå fick! YAY!!). Men helgen var hemsk! JAg e så glad att det är över, för man vet ju aldrig med sånt här, vissa kollar dom jäääätte noga, jag har 2 vänner som det tog över en månad för, och andra får det dagen efter. Men nu behöver jag inte tänka på det mer! Yosh!
Och jag fick veta att dom kommer ha jobb för mig i sparrisfabriken igen i december vilket skulle va jättebra, för då kan jag spara pengar nu resa lite och sen jobba ihop mer och sen hänga med björn i melb ett tag runt jul. Efter det så kanske de ska jobba igen i fabriken, men det är inte helt säkert. Hoppas det, för det är bra betalt och nu så kan jag jobbet och det är lätt! Men man vet aldrig vad som händer. Jag kanske får jobb nån annanstans. Vem vet?! ;)
Men men nu ska jag snart hem o käka e helt dööööd! Bye!
TATA!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis. Vad roligt för dig att du kan stanna ett år till. Lite sorgligt för oss, men vi gläds med dig. Här är allt bra. Jag praktiserar på Kvisthamraskolan nu.Ganska långsamt. Vi klippte Ardis i helgen. Hon var hur cool som helst. Kålle däremot var inte lätt. Honom har vi fått klippa i omgångar och mata honom med havre så att han stod still. Jag har börjat löpträna och springer ca tre km varje dag. Det är faktiskt ganska skönt. Iallafall när man sprungit klart. Ha det så bra och många kramar från den mamma

2011-10-18 @ 20:39:01
Postat av: Morfar

Hej Hjärtat.

Ett år till!!. Det var som tusan! Måste vara kul och

spännande. Har du inte plockat druvor. Eller det kkanske du har gjort. Här hemma kommer hösten med stora steg. Inge kuuul som finnarna säger.

För övrigt rullar allt på.



Puss och Kram

Morfar

2011-10-19 @ 19:25:38
Postat av: Amelie

Härligt, ett år till!! Hoppas du har det riktigt bra :)

2011-10-24 @ 00:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0