Northcliffe, WA!

Nu har jag vart i Northcliffe i lite över en månad.... Livet här är enkelt, jag jobbar tillsammans med 2 andra backpackers, Camilla från Danmark och Bernadette från Holland. Vi jobbar 6 dagar i veckan ca 7 timmar per dag och tjänar $500 i veckan, lönen e fast så det är bra... Jag ska ha sparat åtminstonde $4000 dollar tills jag ska till japan, helst 4500 men jag måste köpa nya byxor och biljett från Sydney till Melb. Men det kommer nog att ordna sig. Efter att jag har varigt i Tassie med Airi så ska jag bara jobba så jag kan ha massa pengar tills jag ska till Asien med Jossan och New Zealand efter det. Men det är ju ett tag kvar så det behöver jag inte oroa mig för än...
Jag har bokade min biljett till Japan i förra veckan så nu e det ivf kirrat! Jag e as glad, det ska bli såååååååå kul! Ett av mina drömresemål! :D Så jag flyger ifrån Perth den 9:de april, mellan landar i Hong Kong sen Osaka med Cathay. Efter Osaka så bär det av mot Sydney tillsammans med Airi sen Melb och sen vidare till Tasmanien. Äntligen! Jag tänkte att vi ska ta båten dit, jag har hört att det ska var en kul upplevelse och sen ta flyget tillbaka till fastlandet. Men vi får se, som vanligt inga bestämda planer...
Men lite mer om Northcliffe:
Det är superlitet, nästan mindre än Wagin, men inte lika isolerat.  Det finns 2 bensinstationer, ett community center, bibliotek, post (där jag kan sätta in pengar på mitt konto, för vi får cash in hand) skola, en general store, med stället jag jobbar på typ 3 ställen man kan käka på och 3 motel/hotel för det går en populär vandringsled igenom här så många stannar här en natt innan de fortsätter vandra. Den närmsta större orten heter Pemberton och ligger 25 km bort och havet ligger 25 km bort i en annan riktning. En ännu större stad ligger ca 50 minuter bort och heter Manjimup, och de har 2 av de störst matkedjebutikerna, ett litet country target och lite andra butiker så det är dit jag måste ta mig nästa vecka och köpa nya byxor... :( jag vill inte spendra mer pengar!!!! Blä! Aja.
Livet här är som andra små orter på landet, jobb, puben och supa...typ. Men det är inte så illa, jag trivs bättre här än i Wagin (men det beror på att det är mkt svalare här) och det är bara massa skog runtomkring. Men det bästa är att det finns en bil som vi får använda så det är jätteskönt att man inte är fast här när man är ledig. :)
Om någon vill veta ngt mer om Northcliffe så e det bara till att fråga pappa, han vet mer om detta ställen än vad jag gör! ;) Haha, love ya dad!
Anyway, om någon snackar med jossan säg till henne att kontakta mig på fejjan! Jag har massa news! ^^
LoVe!
Nu har jag vart i Northcliffe i lite över en månad.... Livet här är enkelt, jag jobbar tillsammans med 2 andra backpackers, Camilla från Danmark och Bernadette från Holland. Vi jobbar 6 dagar i veckan ca 7 timmar per dag och tjänar $500 i veckan, lönen e fast så det är bra... Jag ska ha sparat åtminstonde $4000 dollar tills jag ska till japan, helst 4500 men jag måste köpa nya byxor och biljett från Sydney till Melb. Men det kommer nog att ordna sig. Efter att jag har varigt i Tassie med Airi så ska jag bara jobba så jag kan ha massa pengar tills jag ska till Asien med Jossan och New Zealand efter det. Men det är ju ett tag kvar så det behöver jag inte oroa mig för än...
Jag har bokade min biljett till Japan i förra veckan så nu e det ivf kirrat! Jag e as glad, det ska bli såååååååå kul! Ett av mina drömresemål! :D Så jag flyger ifrån Perth den 9:de april, mellan landar i Hong Kong sen Osaka med Cathay. Efter Osaka så bär det av mot Sydney tillsammans med Airi sen Melb och sen vidare till Tasmanien. Äntligen! Jag tänkte att vi ska ta båten dit, jag har hört att det ska var en kul upplevelse och sen ta flyget tillbaka till fastlandet. Men vi får se, som vanligt inga bestämda planer...
Men lite mer om Northcliffe:
Det är superlitet, nästan mindre än Wagin, men inte lika isolerat.  Det finns 2 bensinstationer, ett community center, bibliotek, post (där jag kan sätta in pengar på mitt konto, för vi får cash in hand) skola, en general store, med stället jag jobbar på typ 3 ställen man kan käka på och 3 motel/hotel för det går en populär vandringsled igenom här så många stannar här en natt innan de fortsätter vandra. Den närmsta större orten heter Pemberton och ligger 25 km bort och havet ligger 25 km bort i en annan riktning. En ännu större stad ligger ca 50 minuter bort och heter Manjimup, och de har 2 av de störst matkedjebutikerna, ett litet country target och lite andra butiker så det är dit jag måste ta mig nästa vecka och köpa nya byxor... :( jag vill inte spendra mer pengar!!!! Blä! Aja.
Livet här är som andra små orter på landet, jobb, puben och supa...typ. Men det är inte så illa, jag trivs bättre här än i Wagin (men det beror på att det är mkt svalare här) och det är bara massa skog runtomkring. Men det bästa är att det finns en bil som vi får använda så det är jätteskönt att man inte är fast här när man är ledig. :)
Om någon vill veta ngt mer om Northcliffe så e det bara till att fråga pappa, han vet mer om detta ställen än vad jag gör! ;) Haha, love ya dad!
Anyway, om någon snackar med jossan säg till henne att kontakta mig på fejjan! Jag har massa news! ^^
LoVe! And TATA!

Kommentarer
Postat av: Amelie

Härligt att du trivs och har det bra. Här hemma har vi sjukstuga. August har brutit benet och har helbensgips så han sitter i rullstol och Edmund har opererat öronen så han går helt inlindad runt huvudet...skönt att det är vinter iallfall :) Hoppas resan till Japan går bra.

Kram Amelie

2012-02-09 @ 00:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0